Všude samý protein, chce se říct při pohledu na regály obchodů. Obaly jogurtů, těstovin, sýrů, cukrovinek i nápojů lákají na proteiny, tedy bílkoviny, které zajišťují svalový růst, podílí se na imunitě, regeneraci či hormonální činnosti. Touhu po zdravé výživě však pohání i marketingové triky.
Zvýšený zájem potvrzuje i česká Potravinářská komora.
„Čisté proteiny jsou již na trhu několik desítek let, nicméně do potravin se začaly masivněji přidávat až v posledních zhruba pěti letech,“ říká její mluvčí Marek Zemánek. Podle něj popularita těchto produktů roste hlavně u mladší generace, nejen to je ale důvod, proč do budoucna lze v této oblasti očekávat další rozvoj.
„Výrobci se totiž zaměřují na zlepšování chuťových vlastností a textury výrobků, které byly pro výrobky s vyšším obsahem bílkovin často limitující. Díky novým technologiím se také daří snižovat obsah nežádoucích nasycených mastných kyselin, cukrů a soli,“ tvrdí Zemánek.
Podle Zemánka ale například žádná tuzemská mlékárna nestaví na „proteinu“ svůj hlavní byznys. „V mlékárenském průmyslu jsou tyto produkty brány spíše za doplněk, nicméně se nabízejí jako vhodný nositel zejména pro bílkoviny získané ze syrovátky. Vzhledem ke skutečnosti, že bílkoviny jsou nejen hodnotnou, ale i velmi nákladnou živinou, bývají obohacené výrobky dražší ve srovnání s klasickými výrobky.“
Více zde: https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/vsudypritomny-protein-je-trend-muze-ale-skodit-360498