Loni se prodalo ve slevách 64 procent hodnoty zboží. Růst podílu se sice zastavil, Češi však dál vládnou Evropě. V privátních značkách teprve Západ doháníme.
Podíl slev, kterým Česko kraluje v rámci Evropy, platí o nejčastějších místech nákupu, tedy supermarketech, diskontech a hypermarketech. V ostatních prodejnách je slev méně – například v drogistických řetězcích 40 procent, v prodeji rychloobrátkového zboží na internetu „jen“ 26 procent.
Zahlcení obchodu slevami a privátními značkami se dlouhodobě nelíbí Potravinářské komoře.
„Privátní značky jsou velká bolest retailu. Výrobce je soustavně tlačen do nižších a nižších cen,“ uvedla šéfka komory Dana Večeřová na konferenci k budoucnosti zemědělství. Označila také za chybu, že u těchto značek není uveden výrobce. To je častý případ, neplatí to však o všech produktech. Někteří výrobci potravin sami nechtějí, aby se jejich jméno na značkách řetězců uvádělo.