Tváří se jako dva rozdílné produkty, jsou prodávány za podstatně jiné ceny, ale mají stejné složení, výživové údaje i výrobce. Některé obaly produktů privátních značek supermarketů skrývají stejný obsah jako dražší, značkové výrobky, tvrdí Mlékárna Valašské Meziříčí i Potravinářská komora ČR.
Na znevýhodňování značkových výrobků poukazují potravináři. „Privátní značky se stále více prezentují jako značkové výrobky, které řetězce nabízejí za trvale nízkou cenu. Ve skutečnosti jimi ale svým způsobem diskriminují tradiční značkové produkty. Dávají na ně větší přirážku a zvýhodňují tak své privátní značky,“ uvedl mluvčí komory Marek Zemánek. „Složení obou výrobků je přitom ve většině případů zcela totožné,“ poznamenal.
Své privátní značky navíc markety často umisťují na prodejnách na výhodnější pozice. „Pro řadu výrobců to má existenční rovinu. Buď vyrobí a dodají to, co řetězec chce, nebo je supermarkety vyřadí,“ dodal Zemánek. „Od mnoha našich členů víme, že některé řetězce snižují objednávky nebo podmiňují odběr značkových výrobků ve prospěch privátních značek. K tomu obchody požadavky často mění a diktují si, jak má vypadat obal, složení a zejména cena výrobku. Dá se tedy říct, že řetězce svými požadavky určují kvalitu potravin,“ uzavřel.
Celý text najdete v dnešním deníku Právo