Sleva, nebo zdražení? Falešnými slevami s velmi rozkolísanými cenami a matením pojmů supermarkety s miliardovými zisky rozhodně nešetří. Oslovení politici se sice shodují na tom, že s tím je potřeba něco dělat, ale změny zákona nikdo nechystá. A pokuty od inspekce řetězce moc nebolí.

Často se stává, že prezentované slevy nejsou skutečnými cenovými výhodami, ale spíše porovnáním s předchozí cenou,“ připustila mluvčí ministerstva průmyslu a obchodu Miluše Trefancová.

„Od počátku jsme ale zástupce podnikatelů upozorňovali, že procentní vyjádření slevy musí být vztaženo k nejnižší ceně, za kterou byl výrobek prodáván po dobu třiceti dní před zlevněním. To nedávno potvrdil i Evropský soudní dvůr,“ dodala.

Situace je ale složitější. Řetězce ustanovení o slevě obcházejí. Zdejší obchody jsou zaplavené poutači na akce a hlavně barevnými cenovkami, jež se jako slevové tváří, ale bližší pohled na ceny někdy ukáže i pravý opak. Přitom nezřídka na cedulce chybí samotné označení: Sleva. Prodejce se pak neohlíží na zákon, který stanovuje pravidlo o nejnižší ceně za posledních třicet dní.

Celý článek k dispozici zde: https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-slevova-dzungle-nikdo-uz-nevi-co-kolik-stoji-stat-to-neresi-40493199