Místo plastové vaničky jenom plastová fólie s kouskem materiálu, který vstřebává vlhkost. Tak vypadá nabídka mletého masa v obchodních řetězcích Albert, Tesco nebo Billa. Sníží se tak podle nich spotřeba plastů až o 84 procent.

Předseda Českého svazu zpracovatelů masa Jaromír Kloud upozorňuje, že například u uzenin se obal flow-pack používá dlouhá léta. V kategorii mletého masa na něj přešel před čtyřmi lety německý řetězec Feneberg. Už tehdy přitom tvrdil, že se takto dají balit i citlivé výrobky, jako je čerstvé maso. Je vhodný také pro sýry nebo čerstvé těstoviny. Výhodou je, že obal zachovává původní vlastnosti pokrmu, tedy zejména brání přístupu kyslíku a vodní páry. Ne všechny řetězce ale novinka přesvědčila, například Kaufland o jejím zavedení zatím nepřemýšlí.

Celý text zde: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/potraviny-maso-obaly-odpad-plast-obchod.A241017_171759_ekonomika_drh