Podíl privátních značek na českém trhu v posledních letech roste, za prvních devět měsíců tvořily letos 27 procent tržeb, což je o šest procent více než v roce 2015. Globální průměr je 22 procent, v Evropě dosahuje 36 procent. Uvedla to Romana Duníková z agentury NielsenlQ minulý týden na tiskové konferenci v Praze. Zvýšení si vysvětluje i změnou postoje zákazníků.
To ale vnímá jako problém Potravinářská komora ČR a upozorňuje, že řetězce prezentací privátních značek jako značkových výrobků diskriminují tradiční značkové produkty od českých dodavatelů. „Privátní výrobky mohou vytlačit z trhu zavedené české značky. Od mnoha našich členů víme, že některé řetězce snižuji objednávky značkových výrobků ve prospěch privátních značek,“ podotkl mluvčí komory Marek Zemánek.
Více čtěte v Zemědělci (42/2024)