Na konci loňského roku vyzval ministr zemědělství Marek Výborný obchodní řetězce, aby dodaly nápady na zlepšení fungování tzv. značek kvality podporovaných státem, tedy na Klasu a Regionální potravinu. Změnu značek si tehdy přál i generální ředitel Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIFPetr Dlouhý, který označil Klasu za přežitou.

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR v létě poslal ministrovi dopis, ve kterém píše, že struktura značek je nepřehledná. Za tři čtvrtě roku se však diskuse příliš neposunula, sice se mírně změnila metodika pro získání jedné ze značek, ale změna zacílení pro veřejnost se nekoná.

Zároveň obchody vznesly požadavek, aby na označení dosáhly i jejich privátní značky. To právě může být jablkem sváru, proti tomu se totiž ostře vyhraňuje Potravinářská komora ČR, která považuje například Klasu právě za protipól k marketingovým značkám obchodních řetězců, jako jsou Clever nebo K-Jarmark. Komora se obává, že pokud by značku mohly „privátky“ získat, mohly by následně vystřídat dodavatele a dál se značkou kvality prokazovat.

Celý článek si můžete přečíst zde:

Ilustrační foto: pixabay