Vedle klasických akcí Češi objevili kouzlo dalších zlevněných potravin. Tuzemští zákazníci ve velkém nakupují potraviny s blížícím koncem doby trvanlivosti. Motivuje je přitom nejen finanční úspora, ale i snaha omezit plýtvání jídlem.

Nejen zákazníci, ale i obchodníci se ve vlastním zájmu snaží neplýtvat. Náklady na likvidaci prošlého zboží jsou totiž nemalé a navíc nově jakýkoliv potravinový odpad zhoršuje hodnocení environmentální odpovědnosti obchodníků.
„Proto se obchodníci snaží procházejícího zboží zbavit, byť za výrazně sníženou cenou, nebo jej alespoň uplatnit v potravinových bankách,“ popisuje mluvčí Potravinářské komory Helena Kavanová.
Jogurty či sýry těsně před expirací, poškozený obal nebo potlučené ovoce – takové kosmetické nedostatky zákazníci rádi přehlédnou, ale sleva na cenovce by podle jejich mínění měla být poměrně vysoká.
 
Zdroj: MF Dnes/19.8.2024, str. 7.