Mezi zlevněným zbožím v obchodech se mnohem častěji než dříve objevují výrobky privátních značek. Dříve to nebývalo, protože tyto značky už byly samy o sobě levnější než ty slavnější a známé názvy.

Ceny v České republice v posledních dvou letech vzrostly stejně jako za předchozích třináct let – o téměř 26 procent. Loňský rok tak ukázal vzestup nejen slevových akcí, ale také posilování role privátních značek v obchodní strategii velkých řetězců.

Značky jako Tesco Value, Boni od Penny Marketu, Pilos či Milbona z Lidlu, Albert Basic a mnoho jiných, si obchodníci nechávají vyrábět u potravinářských firem, ale prodávají je pod svou značkou i marketingem. Mají tím pod kontrolou cenu i kvalitu, tedy složení.

A nejedná se jen o potraviny, systém platí i pro kosmetiku a drogistické zboží, které se v řetězcích prodává.

Celý článek si můžete přečíst zde:

Ilustrační foto: pixabay