Nová studie Mendelovy univerzity a Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) přináší několik důležitých závěrů k diskuzi o drahých potravinách. Maloobchodní trh, kde kraluje osm obchodních řetězců, je podle ní konkurenční. Řetězce v posledních letech nebyly výrazně ziskovější.

Alespoň do konce roku 2022 se nedá říct, že by řetězce zneužily situace a zdražovaly potraviny proto, aby jim zůstalo víc v kapse. Rentabilita tržeb, tedy hlavní ukazatel, kterým se poměřuje ziskovost firem, byl v posledních letech stabilní a pohyboval se v rámci osmi řetězců od Lidlu až po Globus v průměru mezi jedním a 4,5 procenty.

Větší výkyvy, které by mohly vypovídat o tom, že vyskočily prodejní marže u potravin, nepřišly.

Celý článek si můžete přečíst zde:

Ilustreční foto: pixabay