Prohlášení řetězců, kde všude se ceny díky poklesu DPH sníží, začala do médií pršet už s koncem roku. „Sníženou sazbu na potraviny jsme plně promítli do cen u více než 8500 výrobků,“ uvedl Pavol Halász, produktový ředitel Tesco pro Českou republiku.

Kaufland oznámil, že se změnami DPH výrazně snižuje ceny u více než 6000 produktů. „Tisíc pět set produktů zlevníme dokonce o pět a více procent, některé položky až o deset procent,“ uvedla tisková mluvčí řetězce Kaufland Renata Maierl.

Také řetězec Penny nižší DPH dle svého vyjádření odrazil v cenách už koncem loňska. „Sníženou sazbu DPH jsme promítli do kompletního sortimentu. Zákazníci se mohli s novými cenami potkat na našich regálech už v posledních dnech roku 2023,“ řekl SZ Byznys mluvčí diskontu Tomáš Kubík. Klasický rohlík stál před zlevněním 2,90 Kč, nově se prodává za 2,82 Kč, uvedl příklad.

Nový rok startuje Penny další akcí. Až do 7. ledna dostane každý klient na kompletní nákup včetně akčních položek nebo již levného zboží desetiprocentní slevu. Podmínkou je členství v zákaznickém klubu, upozorňuje Kubík z Penny: „Aby zákazník slevu uplatnil, musí předložit zákaznickou kartičku a speciální kupon, který najde v letáku, na webu nebo v mobilní aplikaci.“  Aktuální desetiprocentní sleva se vypočítává už z nových regálových cen po snížení DPH.

Od 2. ledna snížil ceny u všech výrobků také obchodní řetězec Lidl. Další více než tisícovku produktů zlevnil o další tři procenta navíc. „Daňová sazba se tak u více než 1000 produktů napříč sortimentem sníží z 15 na devět procent,“ uvedl řetězec.

Celý článek si můžete přečíst zde:

Ilustrační foto: pixabay