Obchodnímu řetězci Albert vzrostl loni meziročně zisk o 87 procent na 1,98 miliardy korun. Tržby společnosti se zvýšily o 8,6 procenta na 66,75 miliardy korun. Plyne to z výroční zprávy firmy.

Mluvčí společnosti Jiří Mareček uvedl, že ziskovost je méně než 2,8 procenta z prodejů. Tvrdí také, že Albertu klesl ukazatel hrubé marže, tedy rozdíl mezi náklady na prodané zboží a výnosem z něj.

Zisk je podle něj vyšší kvůli investicím do úsporných programů a zvyšování efektivity provozu. Firmy například investovaly do technologií na úsporu energií a tepla.

Obchodní řetězce v posledních měsících čelí tvrdé kritice ohledně růstu cen potravin. Tento týden avizovaly, že ceny potravin od ledna opět zvýší, ačkoliv dříve uváděly, že do cen promítnou sníženou DPH na některé druhy potravin, která začne od ledna platit.

Celý článek si můžete přečíst zde: