USA

Petr Ježek, Zemědělský diplomat velvyslanectví ČR ve Washingtonu, D. C.,

Mob: +1 202 507-3859, Mob.: ČR: +420 601 558 079, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Na americké zákazníky je při nákupech apelováno, aby neplýtvali potravinami

Podle údajů z analýzy společnosti 84.51°, mohou být ekologické atributy spojené s výrobkem, jako je zdroj surovin nebo recyklovatelný obal, pro zákazníky méně důležité než individuální chování během návštěvy obchodu s potravinami a po ní.

Z analýzy vyplývá, že snížení plýtvání potravinami je pro 45 % nakupujících nejvyšší prioritou. Mezi další priority patří používání recyklovatelných nákupních tašek a omezení jednorázových položek. Obavy o životní prostředí se ne vždy váží na výběr potravin, a to i u zákazníků, kteří se udržitelností velmi zabývají. Mezi potravinářské kategorie, u kterých se spotřebitelé nejvíce zajímají o ekologii, se řadí trvanlivé potraviny (61 %) a mražené potraviny (56 %).

Další zajímavostí je, že zatímco každý třetí nakupující tvrdí, že je "velmi znepokojen" změnou klimatu, jen 21 % z nich podle této studie přikládá vážný význam vztahu potravin, které nakupuje, k ochraně životního prostředí.  Nejde ani tak o to, že výrobek musí být ekologický nebo z udržitelných zdrojů. Největší odpovědnost je ve skutečnosti v rukou zákazníka. Týká se totiž toho, co s výrobkem udělá poté, co si ho nakoupí. Proto je na spotřebitele různými cestami apelováno, aby zodpovědně přistupovali k nákupu správného množství potravin a k jejich následnému zpracování.

Zdroj: MZe ČR