Praha 30. března (ČTK) - Zájem o energetické nápoje v Česku loni meziročně vzrostl o desítky procent. Celkový trh energetických nápojů v tuzemsku přitom loni přesáhl tři miliardy korun a Češi jich koupili okolo 60 milionů litrů. Nakupovala je třetina českých domácností průměrně jednou za tři týdny, přičemž při jednom nákupu výrobků lidí zaplatili okolo 40 Kč. Vyplývá to z údajů GfK Spotřebitelského panelu.

V pátek uplyne 35 let od okamžiku, kdy byl v Rakousku prodán první energetický nápoj Red Bull, který uvedl na trh rakouský podnikatel Dietrich Mateschitz. Mezi největší výrobce v ČR patří právě Red Bull nebo Big Shock.

Podle srovnávače Heureka.cz zájem o energetické nápoje vyskočil asi o 60 procent proti předchozímu období loni v říjnu, zřejmě v souvislosti s lockdownem, a na této úrovni se drží dosud. "Zajímavé je, že top produkty této kategorie jsou různé funkční nápoje s kofeinem, bez cukru a často s přídavkem dalších látek a vitamínů, které jsou primárně určené pro sportovce," uvedla mluvčí Heureky Adéla Berková.

Nejoblíbenější jsou značky ProBrands nebo GymBeam a průměrná cena plechovky se podle její velikosti pohybuje od 30 do 60 korun. Některé produkty v poslední době mírně podražily, ale v řádech nižších jednotek korun.

jsa mha