Společnost Tate & Lyle, přední světový dodavatel potravinářských a nápojových řešení a přísad, představila šest klíčových trendů, které dnes ovlivňují inovace spotřebitelských produktů na trhu s potravinami a nápoji. Spotřebitelé dnes od výrobců svých oblíbených značek očekávají více a předpokládají, že budou nabízet nejen zdravější a chutnější výrobky, ale také takové, které byly vyrobeny odpovědným a udržitelným způsobem.

Transparentnost: stále více spotřebitelů vyhledává zdravé potraviny a nápoje, kterým mohou důvěřovat, a chtějí znát složení těchto výrobků.

Rostlinné produkty: spotřebitelé se zaměřují na zdraví a udržitelnost a volí výrobky, které jsou lepší pro ně i pro planetu.

Snížení obsahu cukru: spotřebitelé hledají způsoby jak zůstat zdraví. Jedním z doporučení, jak dosáhnout lepšího zdraví, je snížit množství cukru ve stravě.

Zdraví střev: spotřebitelé na celém světě nepřijímají dostatek vlákniny. Vláknina pomáhá podporovat zdraví střev a spotřebitelé se zajímají o to, aby jí ve své stravě přijímali více.

Pohodlí: Spotřebitelé jsou digitálně propojení a nemají čas, takže u výrobků, které kupují, včetně potravin a nápojů, hledají snadnost a efektivitu.

Svačiny „Better-for-you“[1]: svačiny jsou důležitou součástí jídelníčku; spotřebitelé však dávají přednost svému zdraví. Svačinové výrobky typu "Better-for-you" jsou jasnou volbou, jak uspokojit zdravotní nároky spotřebitelů.

Zdroj

 

[1] Svačiny „Better-for-you“ se skládají z potravin s nízkým obsahem soli, tuku a cukru, ale s vysokým obsahem bílkovin a vlákniny.

 

Zdroj: MZe ČR