Evropský parlament nechal zpracovat studii na téma vlivu influencerů na reklamu a ochranu spotřebitele na jednotném trhu.
Výbor Evropského parlamentu pro vnitřní trh a ochranu spotřebitele (IMCO) nechal zpracovat studii na téma vlivu influencerů na reklamu a ochranu spotřebitele na jednotném trhu.
Marketing influencerů jako část reklamního průmyslu se v posledních letech intenzivně rozvíjí a stává se z něj jedna z nejpopulárnějších a nejefektivnějších forem reklamy online.
Rychle rostoucí trh influencerů současně představuje potenciální rizika pro spotřebitele a vytváří výzvy pro regulační orgány.
Studie zpracovaná na žádost Evropského parlamentu poskytuje informace a analýzy k vlivu influencerů na reklamu a ochranu spotřebitelů na jednotném trhu, identifikuje dosavadní dobrou praxi a nabízí doporučení pro budoucí kroky.
Studie je ke stažení na tomto odkazu (v angličtině):
https://www.europarl.europa.eu/thinktank/en/document/IPOL_STU(2022)703350
Zdroj: MPO
Vydáno: 21. února 2022