Do misky padá hromada chia semínek, trocha kokosu a čerstvé lesní plody. „Ten pocit, když jen tvoje snídaně má více vlákniny, než jiní sní za celý den,“ píše uživatelka TikToku , která se stejně jako další tisíce lidí rozhodla pro inspiraci druhých natočit svůj jídelníček. Ten si sestavuje tak, aby přijala co nejvíce této potravinové složky . Zapojila se tak do rostoucího trendu „fibermaxxing“, pod tímto hashtagem lze nyní na sociálních sítích najít spoustu videí s miliony zhlédnutí. Projevuje se to už i v ordinacích nutričních terapeutů a na pultech obchodů.
Mírně zvýšeného zájmu lidí o vlákninu si nicméně všimli i výrobci potravin. Ti začali v posledních letech zařazovat do nabídky i produkty s přidaným obsahem dalších látek obsahujících tuto složku potravy. „Stále častěji se na trhu objevuje jak celozrnné pečivo a luštěninové produkty, tak i potraviny cíleně obohacené o vlákninu, jako je psyllium nebo inulin,“ říká Marek Zemánek z Potravinářské komory ČR.