Zářivě zelený čajový prášek matcha pobláznil sociální sítě. Mladí influenceři v krátkých videích na Tik Toku básní o jeho zdravotních účincích i chuti. Trendu se chytili obchodníci a svou nabídku ve velkém rozšiřují o matcha nápoje, dezerty či dokonce kosmetiku. Producenti čaje ale mohutnou poptávku nestíhají sytit.

Dnes se matcha nejen pije, ale přidává se do dezertů i kosmetiky. Influenceři si pak svá matcha latté, limonády či nanuky v pro matchu typické „jedovatě“ zelené barvě nadšeně fotí a točí, čímž zažehli pravou matcha mánii.

V potravinářství i kosmetice se přitom zpravidla využívá matcha v ceremoniální kvalitě, což je její nejvyšší jakost. To je problematické, protože výrobci nestíhají pokrýt poptávku po tomto prvotřídním čaji.

Už tak nedostatečnou produkci ještě snížila vlna veder v Japonsku, která pěstování čaje vůbec neprospívá. Situace s nedostatkem matchy došla v její domovině tak daleko, že kvůli velkému zájmu turistů o tento nápoj, obchody omezily prodej pouze na jednu nádobu matcha prášku na osobu.

Více zde: https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/matcha-latte-caj-japonsko.A250731_111310_eko-zahranicni_alis