Každý nákupní rituál dlouhá léta pravidelně končil obligátní otázkou: „A naši kartičku máte?“ Doba se ale mění a s ní i technologie, které obchodní řetězce k připoutání zákazníků a analýze jejich spotřebního chování používají. Dnes tedy rituální otázka před zaplacením zní: „A naši aplikaci máte?“ Podstatně tím narostl objem údajů a osobních dat, jež po instalaci programu do mobilního telefonu putují od zákazníka k obchodníkovi.

Věrnostní programy podmíněné instalací aplikace tak nejenže vyvolávají nelibost u těch zákazníků, kteří jsou hákliví na sdílení svých osobních údajů a ztrátu kontroly nad nimi. Zabývat se jimi letos bude také Úřad pro ochranu osobních údajů. Velkou kontrolu řetězců chystá na druhou polovinu letošního roku. Jejím cílem je zjistit, zda ekonomický tlak prostřednictvím slev pro členy klubu není v rozporu s nařízeními GDPR.

Dále zde: https://byznys.hn.cz/c1-67743780-vynucena-loajalita-obchodnici-tlaci-zakazniky-do-vernostnich-aplikaci-posviti-si-na-ne-kontrolori