Obchodníci se od papírových letáků a plastových kartiček přesouvají k mobilním aplikacím. V nich se přihlásíte k věrnostním programům, které nabízejí slevy, výhody nebo sběr věrnostních bodů. Výměnou za to však po uživatelích požadují osobní informace - jméno, bydliště, datum narození nebo telefonní číslo.
V čem je háček? „Každý známe rčení ‚nechci slevu zadarmo‘. Supermarkety pro využití slevových programů požadují naše osobní informace, tedy informace o tom, kde bydlíme, jak se jmenujeme, kdy jsme se narodili a třeba náš mobil nebo e-mail,“ vysvětluje Jan Cibulka.
Podle redaktorů Antiviru tyto informace obchodníci používají ke sledování nákupů zákazníků v čase. „Podle toho nám přizpůsobují různé slevové akce. Tyto informace jim také pomáhají lépe plánovat zásobování prodejen zbožím,“ říká Magdoňová.