Po čtyřech letech stagnace se evropský trh s potravinami v roce 2024 konečně nadechl. Tržby reálně vzrostly, zákazníci pomalu přestávají jen šetřit a obchodníci hledají nové cesty, jak si je udržet. Vyplývá to ze studie společnosti McKinsey & Company a asociace EuroCommerce.

Trh s potravinami v Evropě v roce 2024 poprvé po letech skutečně rostl, a to o 2,4 procenta. A přestože jen lehce překonal inflaci cen potravin (2,3 procenta), znamená to první skutečné oživení od roku 2020. Zákazníci sice dál šetří, ale zároveň začínají být ochotni si za některé věci připlatit. Každý čtvrtý například přešel k dražším produktům. Stejné procento ale zároveň nakupovalo levněji než dřív. Výsledkem je určité vyrovnání trendu, který byl v minulých letech silně orientovaný na šetření.

Dále zde: https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/retail-obchod-mckinsey-nielsen-pruzkum-zakaznik.A250507_092946_eko-zahranicni_vebe