Tradiční chuť, poctivá výroba i moderní trendy. České potraviny si pomalu nacházejí cestu na západoevropské trhy, ale konkurence je tvrdá a nároky zákazníků vysoké.

Čeští výrobci potravin si na západních trzích stále budují své jméno. Některým značkám se daří pronikat do zahraničních obchodních řetězců, jiné bodují přes privátní značky. Rozhodujícími faktory jsou kvalita, příběh, inovace a schopnost přizpůsobit se místním požadavkům.

"České potravinářské výrobky mají rostoucí šanci na úspěch, pokud je zdůrazněna tradice, kvalita a původ. Spotřebitelé oceňují čisté složení, originální receptury a certifikace jako BIO nebo Chráněné označení původu," uvedl pro TN.cz Marek Zemánek z Potravinářské komory ČR.

Překážek je ale celá řada. Přísná legislativa, jazykové bariéry, složité obchodní podmínky i nízká viditelnost českých značek. "Mnoho produktů se prodává pod privátními značkami, takže zákazník často ani neví, že jde o český výrobek," připomněl pro TN.cz Zemánek.

Více zde: https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/611511-jak-si-ceske-vyrobky-vedou-v-jinych-statech-kazdy-trh-je-uplne-jiny-vladne-pivo-a-zakusky