Košík skončil spolupráci s Kauflandem, který mu dodával privátní značky. Německé značky však vyměnil za francouzské. Šéf Košíku by také nebyl proti, pokud by se omezily akční ceny v řetězcích.

Loni zároveň Košík vystoupil z klasického kolotoče krátkodobých slevových akcí. Nahradil je množstevními slevami Multikup, kterými se inspiroval u Makra a které generují kolem 20 až 30 procent obratu. Podle Utěšila nová slevová politika zvyšuje marže a snižuje tlak na výrobní řetězec. Slevy totiž vydrží několik měsíců.

„Osobně si myslím, že by se kolektivně mělo udělat něco pro omezení slev. Do určité míry jsou nesmyslné, protože snižují transparentnost cen pro zákazníka a na druhé straně zvyšují nároky na celý dodavatelský a výrobní řetězec,“ myslí si ředitel Košíku Ivan Utěšil.

Některé slevy však podle něj mají své opodstatnění. Například akce kvůli výprodejům zboží nebo za účelem marketingové podpory nových produktů. „Možná že omezení slev třeba na 20 procentech celkového celkového obratu by dávalo smysl,“ uvažuje šéf Košíku.

Dále zde: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-kosik-vymenil-nemecko-za-francii-potraviny-tam-pry-nakoupi-levneji-272918