Vysoké ceny potravin nebo kontroverzní slevové praktiky obchodních řetězců – důvod k nevoli mnoha českých zákazníků. Část z nich kvůli tomu dokonce v minulých vyhlásila sérii týdenních bojkotů největších supermarketů v zemi. Cílem je upozornit na neférové ceny, umělé zdražování a nepřehledné slevové akce. Inspirací se stal nedávný bojkot na Balkáně, kde v některých zemích došlo k poklesu tržeb supermarketů o desítky procent.
Bojkot se zaměří vždy na jeden řetězec v daném týdnu, přičemž účastníci jsou vyzýváni, aby v něm nenakupovali vůbec, nebo své nákupy alespoň omezili na minimum. Místo toho by měli dát přednost menším obchodům, lokálním farmářům či jiným supermarketům, které nejsou aktuálně na seznamu.
Harmonogram bojkotu je následující:
- Lidl (24. 2. – 2. 3.)
- Albert (3. 3. – 9. 3.)
- Kaufland (10. 3. – 16. 3.)
- Tesco (17. 3. – 23. 3.)
- Penny (24. 3. – 30. 3.)
- Billa (31. 3. – 6. 4.)
- Globus (7. 4. – 13. 4.)