Po třech letech války na Ukrajině a protiruských sankcích se zdá, že veškerá byznysová aktivita Rusů v Česku je utlumená. Pro ruský diskontní řetězec Mere to ale neplatí. Maloobchod sázející na minimalismus, nízké ceny, ale i na malé náklady na provoz, marketing a vybavení v Česku expanduje. Před pár dny otevřel už pátý obchod a plánuje další. Přitom o jeho majitelích se toho moc neví a celkově firma působí netransparentně.
Zatímco většina obchodních řetězců se dnes snaží o co nejvlídnější zákaznické prostředí, Mere si s kulturou prodeje příliš velkou hlavu nedělá. Interiér příbramské prodejny připomíná spíše nevzhledný sklad či 90. léta ve východním bloku. Řetězec se řídí svým prostým sloganem „Nízké ceny každý den“ a letáky nemá. Zboží umístěné většinou na paletách pochází z Ukrajiny, Litvy, Lotyšska, Polska, Srbska, Bulharska i z Česka.