Jejich konkurence tady je slabší a k tomu přinejmenším část Čechů ochotně akceptuje vysoké ceny. Dvěma nejsilnějším řetězcům s potravinami Kaufland a Lidl se v tuzemsku daří. Své ziskové marže mají v posledních letech nastavené citelně výše než doma v Německu.

Zatímco Kaufland loni v Česku dosáhl provozní ziskové marže téměř čtyř procent, německé Kauflandy měly tuto marži poloviční, vyplývá z porovnání údajů databáze Orbis společnosti Moody’s.

Lidl měl v Česku ziskovou marži ještě vyšší. Loni činila 6,3 procenta, a o rok dříve dokonce sedm procent. V Německu podle posledních dostupných dat z předloňska dosahoval srovnatelný údaj o maržích jen 2,7 procenta.

Více čtěte: https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-nemecke-retezce-jsou-v-cesku-ziskovejsi-nez-doma-40508076