Vysoké ceny vánočních kolekcí děsily v posledních týdnech zákazníky velkých obchodních řetězců. Teď ale postupně zase klesají. Podle Potravinářské komory jde o předvídatelný trik, kdy se prodejci snaží vytvořit dojem, že zákazník dostává výhodnou cenu.

Podle mluvčího Potravinářské komory Marka Zemánka byl tento vývoj předvídatelný už ve chvíli, kdy se ceny kolekcí vyšplhaly na svá maxima. "Obchodníci záměrně zvyšují ceny výrobků, aby je vzápětí mohli zase snížit. V zákazníkovi vytvářejí pocit, že nakoupil výhodně. Novela zákona o ochraně spotřebitele totiž nařizuje, že obchod na slevové cenovce musí uvést nejnižší cenu, za kterou výrobek nabízel a prodával v době 30 dnů před poskytnutím této slevy," vysvětlil Zemánek.

Za vysoké ceny podle Zemánka mohou výhradně obchodní řetězce. Nevýhodné jsou totiž nejen pro zákazníky, ale i pro samotné výrobce. "Vysoké regálové ceny mohou poškozovat dobré jméno výrobce, protože zákazník si myslí, že to on dodává svůj produkt draze. Koncovou cenu ale určuje vždy obchodní řetězec," dodal Zemánek.

Více zde: https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/588075-ceny-vanocnich-kolekci-nahle-klesaji-predvidatelny-trik-rikaji-potravinari