Za marketingovou podporu kvalitních českých a regionálních potravin utratí stát ročně až stovky milionů korun. Chce tak vzdělávat spotřebitele, pomoci jim rozpoznat kvalitní potraviny a podpořit domácí zemědělce a výrobce.

Má to ale smysl v zemi, kde je nejdůležitějším faktorem pro zákazníka cena? Zatímco ministerstvo i potravináři považují podobné investice za potřebné, menší zemědělci by si podporu představovali jinak.
 
„V posledních letech dochází k mírnému posunu. Češi si více uvědomují význam kvality a původu potravin,“ sdělil Právu mluvčí ministerstva zemědělství Vojtěch Bílý.
 
Tento trend potvrzuje i Potravinářská komora ČR. „Po pandemii koronaviru a inflační krizi lidé znovu kladou důraz na čerstvost a původ zboží,“ uvedl mluvčí komory Marek Zemánek.

Klasa je udělována ministerstvem zemědělství výjimečně kvalitním výrobkům. Označení Regionální potravina mohou získat produkty, které jsou minimálně z 80 procent vyrobeny z regionálních surovin.

„Pokud chceme, aby spotřebitelé vnímali dlouhodobě otázku kvality jako jednu z priorit při nákupu potravin, je potřeba i nadále tyto značky marketingově podporovat,“ myslí si Zemánek. 

Více v dnešním Právu