Na konci loňského roku vyzval ministr zemědělství Marek Výborný obchodní řetězce, aby dodaly nápady na zlepšení fungování tzv. značek kvality podporovaných státem, tedy na Klasu a Regionální potravinu. Změnu značek si tehdy přál i generální ředitel Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) Petr Dlouhý, který označil Klasu za přežitou.
Zároveň obchody vznesly požadavek, aby na označení dosáhly i jejich privátní značky. To právě může být jablkem sváru, proti tomu se totiž ostře vyhraňuje Potravinářská komora ČR, která považuje například Klasu právě za protipól k marketingovým značkám obchodních řetězců, jako jsou Clever nebo K-Jarmark. Komora se obává, že pokud by značku mohly „privátky“ získat, mohly by následně vystřídat dodavatele a dál se značkou kvality prokazovat.
Celý článek si můžete přečíst zde:
Ilustrační foto: pixabay