Češi šetří a jít do restaurace na oběd během pauzy v práci je pro mnohé drahé. V šesti krajích už obědy stojí v průměru přes dvě stovky. Polovina lidí proto obědvá v kanceláři, nebo neobědvají vůbec. Nejsilnějším motivátorem zajít přece jen do restaurace jsou akční ceny a slevy. V dávání spropitného se mnozí strávníci nepředají, cenu jen zaokrouhlí. Potvrzují to průzkumy i tvrdá realita na trhu.

"Pro provozovatele restaurací a jídelen z průzkumu vyplývá, že by se měli zaměřit především na udržení přiměřených cen, což je v současné době velkou výzvou vzhledem k rostoucím nákladům na suroviny, energie a personál,“ vysvětluje Luděk Vocílka. „Zároveň je důležité nabízet pestrou škálu pokrmů a zajistit rychlý servis, aby si udrželi konkurenceschopnost na trhu, kde zákazníci očekávají stále vyšší standard.“

Průzkum se také zaměřil na preference týkající se typu stravovacího zařízení. Nejoblíbenější volbou jsou samoobslužné jídelny a bufety (41,6 %), těsně následované restauracemi s obsluhou (38,2 %). „Fastfoodové řetězce preferuje pouze 4,8 % respondentů, což může naznačovat rostoucí zájem o zdravější stravování,“ dodává Vocílka.

Celý článek si můžete přečíst zde:

Ilustrační foto: pixabay