Češi jsou slevovými šampiony. V akci nakupujeme většinu zboží. Podíl slev ovšem po dvaceti letech přestal růst. Ještě loni jsme měli v nákupním košíku 66 procent akčního zboží, ve druhém čtvrtletí letošního roku už ho bylo o procento méně. Podle Svazu obchodu a cestovního ruchu bude nadále klesat. Více se však bude prodávat zboží privátních značek.
Slevy jsou ovšem nadále trnem v oku Potravinářské komoře. Ta tvrdí, že zákazníci mají kvůli akcím problém s odhadem reálné ceny zboží. „Protože jsou některé výrobky stále ve slevách, jiné výrobky jsou výrazně dražší, než by mohly být. U těchto výrobků bývá obchodní přirážka vyšší než sto procent,“ namítla mluvčí Potravinářské komory Helena Kavanová.
Celý článek si můžete přečíst zde:
Ilustrační foto: pixabay