Diskusi na konferenci Cesta českých potravin na pulty obchodních řetězců rozvířil příspěvek obchodního ředitele Mlékárny Polná Tomáše Jonkeho. Podle něj si prodejci přiráží na firemním sýru jadel 170 procent, i když mlékárna prodělává. Upřesnil, že Mlékárny Polná dodávají 110gramový sýr jadel za 19,20 koruny, k zákazníkům se dostane za až 51,90 Kč. Běžná přirážka obchodníků u mlékárenských výrobků však je podle něj kolem 40 procent.
Zmíněná 170procentní přirážka podle Jonkeho nevzniká ze dne na den – a popsal typický příklad. Začíná se typicky na běžných 40 procentech, kdy kilogram sýru o dodavatelské ceně 100 korun stojí 140 Kč. Poté ale ceny klesnou a řetězec vysvětlí dodavateli, že by měl dodávat za 80 korun na kilogram. Sám ale sníží svou cenu pouze 10 Kč a tak je jeho přirážka již 61 procent.