Spotřebitelé na celém světě šetří. I když své životní náklady v uplynulých měsících už výrazně omezili, 94 % z nich se obává, že jejich výdaje budou i nadále růst, a to zejména kvůli extrémně vysoké inflaci. Vzrostly mezi nimi také obavy o vlastní zdraví, naopak poklesla jejich důvěra v maloobchodníky. Pro 35 % spotřebitelů na celém světě je momentálně největším problémem cenová dostupnost zboží. To vyplývá z globálního průzkumu EY Future Consumer Index (FCI) společnosti EY.

Aby se vyrovnali s nejistotou, lidé dramaticky mění svůj životní styl, a to jak v rozvinutých, tak v rozvíjejících se ekonomikách. Z pěti spotřebitelských segmentů, jejichž prioritizaci průzkum poměřuje („planeta / zážitek / společnost / zdraví / cenová dostupnost na prvním místě“), zaznamenal největší pokles segment „planeta na prvním místě“, a to o devět procentních bodů (z 25 % na 16 %). To potvrzuje, že spotřebitelé začali upřednostňovat cenovou dostupnost zboží zejména na úkor jeho udržitelnosti. 

Celý článek si můžete přečíst zde: