Říjnové zvýšení cen u většiny produktů hlavních pivovarů se projevilo na ochotě zákazníků nakupovat stále ještě nejpopulárnější alkoholický nápoj v Japonsku.

Pro japonský pivovarnický průmysl vyrovnávající se jak s propady prodejů v důsledků koronavirové pandemie, tak i dlouhodobějším trendem ztráty popularity o pivo u především mladších generací, zdá se nastává další potencionální problém. Říjnová a listopadová data o prodaných objemech totiž ukazují, že se množství prodaného piva meziročně propadlo o 32, respektive o 8 %.

Jedinou výjimku mezi velkými pivovary, který ve sledované dvojici měsíců zůstal na přibližně stejných meziročních objemech, tvoří podnik Suntory, kterému se podařilo zákazníky zaujmout rebrandingem populárního produktu Perfect Suntory Beer. Populárnímu pivu v plechovce se navíc vyhnula i velká říjnová vlna zdražování, kdy v důsledku inflace a růstu vstupních nákladů všechny čtyři hlavní pivovary (Suntory, Asahi, Sapporo a Kirin) zvýšily ceny u většiny nápojů o 6 až 10 %.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.

Zdroj: Japan Times

Zdroj: https://www.czechtrade.cz/sluzby/informacni-servis/aktuality/objemy-prodaneho-piva-v-japonsku-jiz-dva-mesice-v-rade-klesaji