Spotřeba piva na osobu má již po několik let v Kolumbii značně rostoucí trend. Dokonce v posledních letech předběhla regionální sousedy jako jsou Peru a Ekvádor.

Přestože Brazílie a Mexiko mají v regionu Latinské Ameriky nejvyšší spotřebu piva na osobu, Kolumbie zaznamenala za poslední roky výrazný růst a je již před zeměmi jako Peru a Ekvádor. Spotřeba na osobu vzrostla za posledních 10 let o 33 % a Kolumbijci tak v průměru vypijí 55 litrů ročně. S těmito čísly se Kolumbie umístila ve středu a vzdálila se ze skupiny států, kteří každý rok vypijí v průměru 40 litrů na osobu. Indexy však stále nestačí na to, aby se země zařadila mezi spotřebitele prvního řádu. 

Sergio Rincón, prezident kolumbijské nápojové společnosti Cervecería Bavaria, jenž patří mezi nejhodnotnější kolumbijské značky v žebříčku produktů pro rok 2022, zdůraznil, že mezi kolumbijské značky piva, které se konzumují nejvíce patří Águila a Poker. Na základě žebříčku zveřejněného poradenskou firmou Compass branding jsou tyto dvě pivovarnické společnosti také nejhodnotnějšími produktovými značkami v Kolumbii za rok 2022 s celkovou hodnotu převyšující 500 milionů dolarů. Co se týče konkrétních departmentů, ve kterých se konzumovalo nejvíce piva na osobu, jednalo se o regiony Boyacá, Cundinamarca a karibskou oblast na pobřeží. 

Do Kolumbie exportuje pouze jediný český výrobce piva, kterým je Budějovický Budvar. Značku pod místním názvem Czechvar do země importuje společnost Premium Beers, jenž kromě českého ležáku importuje i ruská, belgická, německá a anglická piva. V Kolumbii se navíc v posledních letech začala rozšiřovat kultura mikro a mini pivovarů. Příkladem může být fakt, kdy se jen v Bogotě nacházelo v roce 2021 74 minipivovarů. V Kolumbii působí okolo 250 mini a mikro pivovarů.

Autor: kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Kolumbie
Zdroj: eltiempo.com; elcolombiano.com; repository.javeriana.edu.co

Vydáno: 29. 11. 2022

Zdroj: https://www.czechtrade.cz/sluzby/informacni-servis/aktuality/kolumbijci-zvysuji-spotrebu-piva-na-osobu