Udržitelnost a konec plýtvání potravinami jsou hlavními cíli většiny potravinových řetězců. Jedním z nich je i supermarket Albert, jenž nyní testuje nový druh sladkého pečiva dle vlastní receptury, která zahrnuje neprodané banány. Prodej potravinových přebytků je hlavním cílem též v hypermarketu Lidl, který již přes rok nabízí na svých prodejnách bedýnky plné nezávadného ovoce a zeleniny za 25 korun.
Karamelová barva, naříznutá kůrka a atypický tvar připomínající banánový list. Tak vypadá nový druh sladkého pečiva, který nyní v hypermarketu v pražských Nových Butovicích testuje řetězec Albert. Jednou ze surovin pro jeho výrobu jsou neprodané banány, kterým chce dát tímto způsobem hypermarket druhou šanci.
Udržitelnost a snížení plýtvání jsou nyní pro řetězec velkým tématem. „Proto jsme se rozhodli vytvořit vlastní recepturu pro pečivo s využitím neprodaných banánů, které mají ideální cukernatost pro pečení,“ uvedl k novince Václav Bozděch, manažer vlastní produkce pečiva.

Autor: SOCR

Vydáno: 7. 7. 2022

Zdroj: https://www.socr.cz/zpravodajstvi/co-delaji-supermarkety-s-neprodanymi-potravinami-retezce-jim-davaji-druhou-sanci