Poradenská společnost Simon and Kucher vydala novou studii zaměřenou na vliv privátních značek na maloobchodní trhy. Podle nové studie se podíl privátních značek na trhu v souvislosti s rostoucí inflací stále zvětšuje, v souvislosti s tím ale klesá podíl značkových výrobků – kvůli klesajícímu podílu na trhu se v uplynulých týdnech rozhodla uzavřít dva výrobní závody v Německu jedna z největších nadnárodních potravinářských společností na světě Nestlé. V případě privátních značek vyjednávají supermarkety přímo s dodavateli, tyto výrobky pak také přímo prodávají – ve většině případů za nižší ceny. Cenový rozdíl mezi značkovým výrobkem a privátní značkou u másla v Německu může dosahovat až 140 %, přičemž není vyloučeno, že oba výrobky pochází od stejného dodavatele. Podle společnosti Simon a Kucher se podíl privátních značek bude nadále zvyšovat, a to mimo jiné proto, že už nebývají tolik spojovány s nižší kvalitou.
Studie: spotřebitelské preference se přesouvají směrem k privátním značkám řetězců, Nestlé z důvodu klesajícího podílu na trhu uzavírá dva výrobní závody v Německu
31. březen 2025