VELKÁ BRITÁNIE
Paul Wilkins a Tibor Angyal, Místní zástupci ČR pro agro-potravinářství, velvyslanectví ČR v Londýně, tel.: +44 749 533 9811, e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. – komunikace v angličtině
V ČR začíná „suchý únor“, v UK skončil „suchý leden“. Jak ovlivnil prodej nealkoholických a nízkoalkoholických nápojů?
Vzhledem k tomu, že se stále více Britů snaží omezit konzumaci alkoholu, je „suchý leden“ považován v Británii za jedno z nejlukrativnějších období roku pro sektor nealkoholických a nízkoalkoholických nápojů a nápojů s nízkým obsahem alkoholu. Znamená však „suchý leden“ skutečně zvýšení prodeje těchto produktů?
Podle nového průzkumu společnosti Alcohol Change UK se letošního suchého ledna hodlalo zúčastnit přibližně 9 milionů britských konzumentů alkoholu, což je o milion více než v lednu 2022. Výzkumná společnost Kantar naznačila, že tato každoroční akce skutečně vedla k nárůstu prodeje nealkoholických a nízkoalkoholických nápojů, a to navzdory pokračujícímu nárůstu životních nákladů, kvůli němuž mnozí spotřebitelé začali omezovat své výdaje.
Fraser McKevitt, vedoucí oddělení maloobchodu a spotřebitelského výzkumu ve společnosti Kantar, uvedl: „Zdá se, že se mnoho zákazníků drží svých novoročních předsevzetí. Z údajů je jasně patrný dopad „suchého ledna“, protože objem prodeje nealkoholických piv a piv s nízkým obsahem alkoholu vzrostl ve srovnání s minulým rokem o 3 %."
Někteří experti z odvětví však upozorňují na to, že „suchý leden“ nemusí vždy nutně znamenat zvýšení prodejů u nealkoholických nápojů. Nick Bodkins, zakladatel společnosti Boisson (americký prodejce nealkoholických a nízkoalkoholických nápojů) poznamenal, že jejich prodeje mají tendenci dosahovat vrcholu ve stejnou dobu jako prodeje alkoholických nápojů.
Přestože „suchý leden“ v Británii již skončil, experti předpovídají, že prodej nealkoholických/nízkoalkoholických nápojů bude i nadále stoupat po celý rok. Laura Willoughby, spoluzakladatelka společnosti Club Soda, dokonce předpověděla, že se prodeje nealkoholického vína v Británii v roce 2023 vyrovnají prodejům nealkoholického piva.