Spotřebitelé se stále více zajímají o ekologickou stopu výrobků, které kupují. Potravinářské a nápojářské společnosti stále častěji poskytují informace o ekologické stopě svých výrobků na obalech nebo digitálně. Pravidla pro poskytování těchto informací se však dosud v jednotlivých členských státech lišila, což mělo rušivé důsledky pro jednotný trh EU.
V červenci Evropská komise zveřejní návrh, který zavede celoevropská pravidla, jak dokládat tvrzení o ekologické stopě výrobků (tzv. "zelená tvrzení"). Očekává se, že tento návrh přinese celoevropskou harmonizaci do oblasti, v níž se dosud na jednotném trhu EU množily soukromé a vnitrostátní iniciativy.
Na této nadcházející online akci dne 21. dubna pořádané pod záštitou meziskupiny Evropského parlamentu "Změna klimatu, biologická rozmanitost a udržitelný rozvoj" se sejdou zákonodárci EU, zástupci průmyslu a občanské společnosti. Bude se zabývat dopadem současné nejednotné situace na spotřebitele a malé i velké podniky a zkoumat přínosy harmonizovaných pravidel EU pro výpočet a informování spotřebitelů na základě metodiky Evropské komise o environmentální stopě výrobku. V závěru webináře budou zdůrazněny některé faktory umožňující úspěšné přijetí právních předpisů EU o zdůvodňování ekologických tvrzení.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)