Evropská výkonná agentura pro výzkum (REA) oznámila 75 kampaní financovaných Evropskou unií na podporu zemědělských produktů na domácím i celosvětovém trhu v celkové hodnotě 142,6 milionu EUR, které si příjemci rozdělí do konce roku 2024. Na letošní výzvu k předkládání žádostí o financování bylo podáno 162 návrhů kampaní, po vyhodnocení nezávislými odborníky Komise souhlasila se spolufinancováním 75 kampaní, z nichž 58 jsou jednoduché „simple“ programy realizované jednou nebo více organizacemi z téhož členského státu a 17 jsou složené „multi“ programy realizované nejméně dvěma národními organizacemi z nejméně dvou zemí EU nebo jednou nebo více evropskými organizacemi. Zahrnuté sektory zahrnují vejce, drůbeží maso, vepřové maso, hovězí maso, zeleninu, ovoce, víno, olivový olej, sýry, mléčné výrobky a rostlinné nápoje. Spolufinancování ze strany EU činí 94 milionů EUR na jednoduché kampaně, z nichž více než polovina je zaměřena na nečlenské státy, zatímco na více programů půjde z Unie 48,6 milionu EUR, přičemž 59 % prostředků půjde na kampaně uvnitř EU.

Více informací zde.