Vážení členové,

odkazuji se na zprávu Evropská komise, která předložila návrh revize marketingových standardů pro ovoce, zeleninu, ovocné šťávy a džemy, med, drůbež a vejce a zároveň zasílám možnost zapojit se do přezkumu obchodních norem.

Termín pro zapojení do: 19. května 2023

Souhrn:

Účelem této iniciativy je modernizovat stávající obchodní normy týkající se vajec a uvést je do souladu s požadavky Lisabonské smlouvy. Obchodní normy jsou jako oblast činnosti uvedeny v pracovním programu Evropské komise na rok 2020 a přezkum obchodních norem předpokládá strategie „Od zemědělce ke spotřebiteli“.

 Termín pro zapojení do: 16. června 2023

Souhrn:

Obchodní normy EU pro zemědělské produkty zajišťují vysokou úroveň kvality. Některé normy jsou však nyní zastaralé nebo mohou bránit úsilí o zvýšení účinnosti a udržitelnosti potravinového systému. Cílem této iniciativy je aktualizovat tyto normy tak, aby bylo možné:

  • podporovat dodávky udržitelnějších výrobků spotřebitelům
  • zjednodušit stávající právní předpisy, které využívají několika právních nástrojů
  • sladit pravidla EU s požadavky Lisabonské smlouvy.

Souhrn:

Cílem této iniciativy je:

  • podpořit dodávky udržitelnějších produktů z ovoce a zeleniny spotřebitelům;
  • modernizovat zastaralá pravidla a
  • zjednodušit stávající právní předpisy týkající se obchodních norem a uvést je do souladu s požadavky Lisabonské smlouvy.

Pracovní program Komise na rok 2020 uvádí obchodní normy jako oblast činnosti, které je třeba se věnovat, a přezkum obchodních norem předpokládá i strategie Komise „od zemědělce ke spotřebiteli“.

Termín pro zapojení do: 19. května 2023

 

Souhrn:

Cílem této iniciativy je:

  • podporovat dodávky ovoce a zeleniny z udržitelné produkce spotřebitelům
  • modernizovat zastaralé předpisy
  • zjednodušit stávající právní předpisy týkající se obchodních norem a uvést je do souladu s požadavky Lisabonské smlouvy

Obchodní normy jsou jako oblast činnosti uvedeny v pracovním programu Evropské komise na rok 2020 a přezkum obchodních norem předpokládá strategie „Od zemědělce ke spotřebiteli“.

Termín pro zapojení do: 19. května 2023

 

Příspěvky firem jsou vítány. Doporučujeme se účastnit individuálně. Zároveň pokud máte zásadní připomínky, které chcete podpořit například na úrovni MZe ČR, prosím o jejich zaslání do 12. května 2023 (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.).