Vážení členové,

dovoluji si s Vámi sdílet informace ze Svazu českých a moravských spotřebních družstev, a to v souvislosti se zvýšeným „zájmem“ SZPI o cenovky -  ve větší míře dochází ke kontrole textu uvedeného pro identifikaci prodávaného zboží na regálové etiketě.

Jedná se o situaci, kdy se u výrobku „s příchutí“ (např. bramborové lupínky s příchutí slanina, jogurt s příchutí vanilky či nápoj s malinovou příchutí) na regálové etiketě vedle názvu výrobku objeví pouze slovo „slanina“, „vanilka“ či „malina“ bez dovětku, že jde o příchuť.

V případě, že se na regálové etiketě místo „malinová příchuť“ objeví pouze „malina“, je údaj vyhodnocen jako zavádějící, kdy by spotřebitel mohl očekávat, že si kupuje potravinu obsahující „malinu“.

Podle informací svazu v některých případech přebírají obchodníci informace na cenovky z databází svých dodavatelů – z tohoto důvodu bylo zasláno dodavatelům doporučení s nutností úpravy slovního spojení. Zároveň bylo požádáno, aby byla tato informace distribuována i mezi členy PK ČR.

Grafické a slovní vyjádření ochucení při označování potravin je podrobně rozebráno ve stanovisko SZPI.

S pozdravem

 

Eliška Křížová