(09/04/2023)   Německo zvažuje omezení reklamy na alkoholické nápoje

Téměř tři z pěti dospělých obyvatel Německa (59 %) podporují přísný zákaz reklamy na alkohol, více než dvě třetiny dospělých podporuje zavedení výstražných označení na alkoholu, podobné zdravotním varováním na tabákových výrobcích. Vyplývá to z průzkumu, který zadal Burkhard Blienert, člen Sociálně demokratické strany (SPD), který od roku 2022 působí jako komisař pro omamné látky na federálním ministerstvu zdravotnictví v německé vládě. Blienert usiluje o přijetí legislativy, která by vedla ke zrušení reklamy na alkoholické nápoje v televizi před 22:00hod, k zákazu venkovní reklamy na místech navštěvovaných dětmi a mládeží, a k zavedení opatření, která by zajistila, že alkoholické nápoje v supermarketech budou umisťovány pouze v uzavíratelných vitrínách.

Více informací zde.

Zdroj: Stálé zastoupení PK ČR v Bruselu