POTRAVINY / OZNAČOVÁNÍ   (29/01/2023)   Maloobchodní síť prodejen Lidl a Kaufland podpořila plán německého ministra zemědělství na zavedení povinného označování welfare zvířat na obalech potravin

Německý ministr zemědělství Cem Özdemir představil v červnu 2022 plány na zavedení povinného označování welfare zvířat. Podle plánu bude muset být na každém výrobku vyráběném a prodávaném v Německu uvedeno, v jakých podmínkách byla zvířata chována. Pravidla budou zaváděna postupně během několika příštích let. Označování by mělo přispět k posílení investic zemědělců do lepšího welfare zvířat i k posílení transparentnosti pro spotřebitele. Nový systém označování bude zahrnovat pět různých typů chovu, od chovů v halách bez venkovního výběhu a přístupu na čerstvý vzduch až po volný chov. Samostatnou kategorií bude bioprodukce. Povinné označování se bude vztahovat na všechny potraviny obsahující živočišné produkty, a to včetně zpracovaných výrobků jako je pizza nebo například saláty s kuřecími kousky. V první fázi bude ale povinnost označování welfare zvířat platit pouze pro čerstvé vepřové maso prodávané chlazené nebo mražené, postupně se bude povinnost rozšiřovat na další druhy potravin. Maloobchodní skupina Schwarz, do které patří diskontní prodejny Lidl a hypermarkety Kaufland, plán v uplynulém týdnu podpořila. Skupina sama podle vlastního vyjádření vede kampaň za transparentní značení již řadu let. Obě společnosti byly mezi zakládajícími členy Animal Welfare Initiative (ITW). Preferují zavedení označování chovu zvířat všude tam, kde jsou nabízeny živočišné produkty, například v restauracích, provozovnách rychlého občerstvení, jeslích, jídelnách, školách nebo nemocnicích, značení by se mělo vztahovat i na zpracované potraviny.

Více informací zdezde a zde.

Zdroj: Stálé zastoupení PK ČR v Bruselu