Češi na jedné straně šetří, ale zároveň čtyřicet procent přiznává, že plýtvá potravinami. Nejmladší generace dospělých do 27 let, která často vidí svět zeleněji, je na tom ještě hůř. Pokud jde o potravinové banky, Češi na tom jsou poměrně dobře s teorií. Pojem znají dvě třetiny lidí. Ale jen 19 procent lidí někdy jídlo potřebným darovalo. U takzvané generace Z ve věku 15 až 27 let má s dárcovstvím zkušenost jen 12 procent.
Vyplývá to z průzkumu platební společnosti Mastercard, která hledá nejlepší podnikatele v soutěži Obchodník roku 2022. Seznam Zprávy jsou mediálním partnerem soutěže. I vy můžete rozhodovat o tom, které nákupní trendy hýbou světem retailu. Stačí hlasovat ZDE do neděle 15. ledna.
Autor: Filip Horáček
Vydáno: 13. ledna 2023