Kavárenské řetězce v Česku se v důsledku pandemie koronaviru potýkají s nižší návštěvností, přesto letos plánují otevřít nové pobočky. Vzrostl počet lidí, kteří si občerstvení objednávají s sebou, firmy tak hodlají tuto službu vylepšovat. Některé kavárny také kvůli rostoucím cenám kávy, energií, dopravy a dalších nákladů zdražují. Vyplývá to z odpovědí zástupců kavárenských sítí.
Britský řetězec Costa Coffee by se letos ve druhém a třetím čtvrtletí měl rozrůst o dvě kavárny mimo Prahu. V současné době jich má v Česku kolem 60.
"S každým dalším opatřením dochází k okamžitému poklesu návštěvnosti. Část lidí nepřijde z obavy z možné nákazy, část zákazníků prostě nechce být již jakkoliv omezována a nucena k něčemu, co vnímají jako určitý stav nesvobody," uvedl ředitel Costa Coffee ČR Aleš Fránek. Vzhledem k vývoji pandemie chce značka rozšířit službu doručení domů zákazníkům v lokalitách, kde dosud není dostupná.
Podnikatelé se podle Fránka musí vypořádat se zdražováním ve všech úrovních od zvyšování mezd přes růst cen u dodavatelů po vyšší ceny energií. "Zdražení je pro nás vždy až ta poslední možnost, ale vzhledem k celkové situaci ho bohužel nelze vyloučit," řekl.
Česká síť CrossCafe plánuje letos otevřít tři nové kavárny, momentálně jich provozuje 20. V únoru představí nové podmínky pro potenciální franšízanty, cílem je usnadnit zájemcům cestu k provozování kavárny.
Více zde.
Zdroj: ČTK
Vydáno: 1. února 2022