Potravinářská komora České republiky


Průzkum:K snídani by Češi v obchodech chtěli více pečiva a ovoce

Autor: ČTK

Datum: 07. 09. 2020

Praha 6. září (ČTK) - Snídani si 61 procent Čechů kupuje ve velkých hypermarketech, do menších obchodů pro ni chodí 31 procent lidí. Sortiment je dostatečný pro tři pětiny zákazníků, širší výběr pečiva a ovoce by si přálo přes 20 procent Čechů. Dopřát si zdravou snídani se alespoň občas snaží 80 procent lidí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Tesco a Žabka, který má ČTK k dispozici.

Nejvíce Čechů snídá pečivo. Uzeninou ho doplňují dvě pětiny lidí, s marmeládou ho preferuje 20 procent respondentů. Sladkým pečivem den začíná čtvrtina Čechů, míchaná vajíčka si dopřává 16 procent lidí. Čaj si k snídani dává 53 procent oslovených, 45 procent lidí upřednostňuje po ránu kávu.

"Nejprodávanější kombinací snídaňových meníček je latte či espresso s croissantem. Ze sladkého pečiva se pak nejvíce prodává donut s čokoládovou polevou, čokoládový závitek a rozinkový šnek," uvedl generální manažer obchodní sítě Žabka Radim Lunda.

Pravidelně snídá 69 procent Čechů, první jídlo dne někdy vynechá 24 procent lidí, nikdy nesnídá sedm procent respondentů. Většina lidí jí ráno doma o samotě, čtvrtina Čechů snídá s rodinou a desetina lidí si snídani nosí do práce.

Tesco se v posledních letech podle své obchodní manažerky Jany Suché zaměřilo především na zdravé snídaně a rozšířilo sortiment o stoprocentní džusy, smoothie, jogurty nebo müsli. Podle zjištění ČTK stále větší výběr především čerstvých ovocných šťáv, smoothies, ale také koncentrovaných ovocných "panáků" tzv. shotů nabízejí i další obchodní řetězce.

jif sd

 


Soutěž



RENOMIA - služby v oblasti pojištění potravinářských firem
spolupracujeme s


Potravinářská komora ČR ®
Počernická 96/272
108 03 Praha 10-Malešice
tel./fax: +420 296 411 187 (sekretariát)
tel.: +420 296 411 184-96
e-mail: foodnet@foodnet.cz
IČ: 63110652
DIČ: CZ63110652
ID datové schránky: snrmxu3