Potravinářská komora České republiky


Řetězce: Češi se přestali zásobovat potravinami

Autor: ČTK

Datum: 22. 03. 2020

Praha 20. března (ČTK) - Češi se podle potravinářských řetězců přestali zásobovat. Jejich nákupní návyky se vracejí k běžnému režimu. Výjimkou jsou objednávky v online supermarketech, které stále evidují enormní poptávku. E-shopy se zákazníkům ale snaží vycházet vstříc a rozšiřují časy rozvozů nebo shání další skladovací prostory. Vyplývá to z odpovědí prodejců na dotaz ČTK.

V Globusu podle jednatele společnosti Bronislava Matyška lidé nyní dělají běžné nákupy odpovídající tomu, že děti jsou s rodiči doma. Kupují především čerstvé potraviny jako maso, ovoce, zeleninu a pečivo. Situace je podle Matyška klidná. Nákupy se vracejí do normálu i podle mluvčí řetězce Lidl Zuzany Holé.

"Zákazníci vidí, že je potravin dostatek, a nenakupují zbytečně do zásoby, v tomto směru se situace uklidnila a vrací se do původního stavu. Zároveň chodí nakupovat méně lidí, ale zase nakupují i pro své okolí," uvedl za společnost Tesco její mluvčí Václav Koukolíček. Také podle ředitele komunikace obchodů Albert Jiřího Marečka je doba panického nakupování pryč. "Nyní pozorujeme spíše odliv zákazníků, který by odpovídal tomu, že mají doma udělané zásoby. Dlouhodobě se tak objemy prodejů vyrovnají do normálního stavu," řekl.

Internetový obchod Rohlik.cz má ve srovnání s lednem nyní o 35 procent více objednávek, uvedla mluvčí e-shopu Zdeňka Svoboda Kuhnová. Rohlik.cz snížil ve čtvrtek počet druhů zboží na jednu objednávku, dočasně zrušil možnost doobjednávky a zpětný odběr vratných obalů a nákupních tašek, rozšířil také časy závozu. "Tato opatření nám umožnila obsloužit až o 1500 více zákazníků denně," dodala mluvčí.

Češi si v posledních týdnech podle mediálního zástupce online supermarketu Košík.cz Františka Brože vytvořili nové zákaznické návyky. "Platí, že zákazníci doslova 'loví' nově uvolněné termíny. Na druhou stranu jsme se s tím naučili momentálně fungovat, jak my, tak zákazníci víme, že je to nový standard pro dobu karantény," řekl. Pro zefektivnění služeb e-shop shání novou techniku do skladu i další skladovací prostory. "Očekáváme, že situace v tomto módu jen tak neskončí a role Košíku, respektive všech online prodejců potravin, bude i v následujících týdnech a měsících zásadní. Právě na to chceme být dobře připraveni," dodal Brož.

jif snm

 


Soutěž



RENOMIA - služby v oblasti pojištění potravinářských firem
spolupracujeme s


Potravinářská komora ČR ®
Počernická 96/272
108 03 Praha 10-Malešice
tel./fax: +420 296 411 187 (sekretariát)
tel.: +420 296 411 184-96
e-mail: foodnet@foodnet.cz
IČ: 63110652
DIČ: CZ63110652
ID datové schránky: snrmxu3